De definitie: Brand Activation is het naadloos integreren van alle beschikbare communicatie middelen in een creatief platform om consumenten te activeren. Activeren betekent het stimuleren van:
1. intrest
2. trial3. loyalty
[img] http://www.brandactivation.nl/cimages/theorie/item_12.jpg[/img]
http://www.brandactivation.nl/content.php?section=theorie
Door dat er steeds meer communicatie middelen komen. Word het ook steeds lastiger om de communicatie op de doelgroep af te stellen.
Daardoor word brand activation steeds belangrijker om eeen duurzame relatie met de klant op te bouwen. Belangrijke punten zijn: Relevantie, Selectie en Ervaringen
Een voorbeeld is:
Rock the Palace is een knaller van een interactieve commercial van Pisang Ambon! Rock the Palace is ter promotie van Clipcaster.tv, ’s werelds eerste online videoke (een mix van karaoke en video). De makers ontwikkelde een interactieve commercial en lanceert daarin een eigen ontwikkelde, nog niet eerder vertoonde, beltechniek. Het filmpje, waarin de bezoeker een gestreste stagemanager is, speelt zich af in een duistere setting met vage taferelen. Probeer het uit!
Een ander voorbeeld is wat ik minder vind is:
Brandactivation in de digitale wereld gaat vaak gepaard met nieuwe techniek. In deze ingezonden ’zie je wel’ viral van Fortis is ook weer gebruik gemaakt van het personaliseren van film. Een filmpje met de nodige humor waarin je zelf de hoofdrol speelt in je eigen succesverhaal. Leuk voor studenten, maar voor ondernemers? Dat vraag ik me dan weer af.
Nog een ander voorbeeld is Amstollovic van Amstel.
Eerst werd er een viral video op internet geplaatst. Waarin De trainer en Commercieel directeur van Feyenoord een koffer met geld van een rus aangeboden kregen. Dit is uiteindelijk een interactief gedeelte geworden van de Amstel site.
Top: Amstel en Rock the Palace
Flop Fortis
Voor meer informatie over brand activation ga naar brandactivation.nl